GENG2 SETIA

Dah Boleh Cashout Tapi Tamau

Friday, March 25, 2011

Keje Tapi Gaji Takder So Keje Untuk Amal Jariah??

     Dah nak masuk bulan 4 tapi aku masih rasa hidup aku meaningless.Rentetan 'redeployment' bodoh tuhler. Tapi bukan bermaksud bebudak tak belajar.Masa ngaja tuh stress kureng siket tapi bila dok saja2 takder keje (buat2 takder keje) aku terpikir bilalah aku nak kerja ngan hati yang riang gembirer bak kata Usop Wilcha.
      Dah senang2 depa gatai2 tukarkan aku, pastuh elaun Cola kener potong.Masih bole bersabo even dah rasa bengang.Tup2 kerani cakap maybe gaji aku bulan 4 kener sekat.Huh!Rasa nak jadi atromen taro dah. Puncanya aku tatau. Para kerani neh dok saling 'blame each other' then aku neh lagilah tatau perihal admin neh kan? Kalo aku tau, memang aku buat sendiri daaa....tak yah nak susahkan orglah...
      Hmmmm... so bulan 4 kejer aku amal jariah ajer.Tatau biler nak dapat n tatau pasir mana aku nak makan bulan depan.Bukan aku ajerler, termasuk laki n anak aku ler.Kalo gaji laki aku 30k sebulan ka x yah aku nak terhegeh2 tunggu ujung bulan kan?
     Gmabo yang aku sapu dr Goggle

      Ada kawan bagi nasihat yang maybe aku terlebey pakai duit aper2 ker b4 yang tak sedar so ini kira macam kifarahlaa..Ok, yang tuh aku bole trima tapi aku percaya sebabnyer adalah ketidakcekapan pihak2 yang terlibat.Karenah birokrasi pon yer.Dahlaaa nanti nak potong sekali segedabak elaun COLA yang terlebey bayo tuh.'Baguss'lerr korang buat koje neh.Bunuh jerlaaa aku terus kalo macam tuh.....huhuuhuhuhuh
      Orang kata mengeluh itu tidak baik.Fine...btui, aku tak sangkal tapi itu ajerler yang aku mampu now.Nasib tak mampus.Nak berkarya pon takder mood pasal otak tumpul...Kalo tak, boleh cari pendapatan tambahan kan?
 Literally rupa aku now...
  
      Kalo korang sayang kat aku, dermalah rm1 sorang kat tabung Maybank aku dekat blog 'bendasedap' tuh supaya aku dapat merasa kesedapan merasa derma dari orang2 yang bersimpati.Or ada lobang2 kerja partime yang boleh aku buat sebelum aku tak bergaji neh....

     

2 comments:

Unknown said...

ALAMAK..! apa pasal sampai nk sekat2 gaji orang nih????

mmg tak berperi kemanusiaan la kalau sebab orang lain tak reti buat kerja, sampai akak pulak yg jadi mangsa

akuzle ayu said...

Lydzar: ituler... tp Fri akak call PPD n katernyer kalo guru tuh dah confirm, gajinyer x kan kener sekat dek sebab2 tuh...hmmm, tataulah... leh cayer ker x tuh....