GENG2 SETIA

Dah Boleh Cashout Tapi Tamau

Wednesday, February 4, 2015

Jemputan Makan di Corona Del Mar, Kota Damansara

Sabtu, 31 Januari lepas. Kami dapat jemputan merasa masakan Spanish. Eh, Spanish/Spain dalam BM apa eks? Haha.. Terima kasih buat Traveller Comel, Rayyan Haries sudi melayang jemputan walau orangnya jauh beribu batu.

Ramai gaks kengkawan bloggers yang hadir. Terubat juga rindu ni. Tapi tak sempat nak nyembang pasal dok meja sendiri yang terpisah. Lagipun dok melayan gelagat bebudak ni. Lain kali boleh sambung borak.

Khabarnya Corona Del Mar ni bakal menambah menunya. Menu inilah yang dijamu kepada kami. Meh tengok dulu menu. Hidangan menyusul nanti..



Nak nyebut sesatu tak pandai. Korang tengok tajuk hidangan dan keterangannya nanti..

Inilah menunya..



Roti perancis kots org panggil tu. Diletak campuran tomato dan sos yg dibuat sendiri memang membuka selera. Yang ini terdapat bawah 'deskripsi' tapas.





Ini plaks sup makanan laut. Rasa macam rempah2 sikit tapi tak kuat sangat. Dimasukkan juga beberapa hiris udang. Bolehlah dihirup perlahan-lahan masuk tekak n perut.. Haha





Ini spghetti sayuran. Sos dia tak berapa banyak jadi makan spghetti ni tak berapa nak sesak perut, tak kembang sangat so masih boleh masuk hidangan lain lagi.





Rasanya ini paella. Risoto atau nasi beras kontot yang biasa omputih makan. Ada makanan laut macam kupang yg bam bam, lala yang segar serta udang. Sedap! Gua suka sebabnya rasa lala yang segar tu kuat. Sesuai selera gua. Ada rasa berkeju gaks.





Inilah menu yang direkemen oleh chef iaitu ayam bakar Moroco. Pendapat aku, rasanya sangat biasa. Daging ayam agak kering tak berjus pun ye. Sos dia agak tak kena. Bagi aku hidangan ni sangat simple. Pihak restoran boleh perbaiki lagi.






Hidangan terakhir adalah ekor lembu dalam sos apa ntah. Mohon rujuk menu lagi sekali ye? Dagingnya lembut tapi kuantitinya kurang. Tak puas makan. Kena tambah sikit kots. Sos dia rasa mcm sos bolognaise je. Tapi sebab dagingnya lembut boleh ampun lagilah.

Bila kawan bloggers cakap ada 1 hidangan tak ada baru teringat. Betullah. Bebola daging tak ado. Dalam menu ado..

Minuman yang dihidangkan adalah teh lemon ais dan air kosong je. Bolehlaa..

Jadi, bila korang plaks nak try jadi org Spanish? Hihi

posted from Bloggeroid

7 comments:

Julia Johari said...

Alhamdulilah, rezeki makan free siapa nak sponsor kan sis...spanish tu...

Ms Haslina said...

wow, seronoknya dapat jemputan makan.

Mama Darwiish said...

Alhamdulillah... ketemu jua hehe...best sup dia kan sis... ade rezeki kite jumpe lg...

CikLily Putih said...

nampak cam tempting je gambo makanannya. rasa cam ne, ok ke idok?

Nooriah Abdullah said...

salam kenal dari kaknoor..singgah follow sini hehe

Kak Yatiadam said...

wah.. semua sedap2..terliur kak.. suka baca blog anda.. jemput ke blog kak yr.. tq

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI