GENG2 SETIA

Dah Boleh Cashout Tapi Tamau

Wednesday, April 25, 2012

Saya Sebatang Pensel

     Ahad malam; lepas balik dari cuti kat kampung bulan Mac, teringin beno nak menyaksikan persembahan ini. Kebetulan pulaks, kawan penulis merangkap jiran pon ada terlibat juga. Dah rejeki, Tuan Uthaya Sankar SB bermurah hati menaja 2 keping tiket, aku dah macam orang mengantuk disorong bantallah. Alhamdulillah!
Muka bangga dpt mender pree. Naper muka aku nampak cam ny** tak laku eh?..kikikiki..

     Aperkebender 'Saya Sebatang Pensel' neh? Ianya adalah persembahan bercerita oleh penulis2 dan aktivis2 yang dikenali ramai walaupun ramai juga yang tak kenal depa neh. Sebenarnya, depa amek tajuk karangan kita masa sekolah dulu. Persembahan neh ada seminggu kalau tak silap dan setiap malam tajuk 'karangan' yang berbeza akan muncul. Cara depa bercerita adalah apabila diberi tajuk tersebut, depa semer neh akan sampaikan dalam bentuk kreatif mengikut pandangan depa sendiri.
     Adoih! Memangler sakit perut den dibuek ae. Sungguh sinis dan sesapa yang paham ajer dapat 'enjoy' persembahan ini. Tempatnya adalah kat PJLA, Jaya One. PJLA neh akan menggegarkan donia lagik ngan 'Laugh Fest' bulan Mei nanti. Nak tau lanjut moh ke laman sesawang depa. Kali ini lebih 'havoc' ngan adanya Nabil dan Zizan. Tiket dier plaks mahalla siket. Retis kan? Paling murah pon RM66. Ada yang nak sponsor lagi kali ini? hohohohoh... tak abeh2 budaya mengharapkan sabsidi kan?
     Mohler kiter tengok pencerita2 untuk 'Saya Sebatang Pensel' neh....
SYAHREDZAN JOHAN is a lawyer. But once in a while, he wishes he were an inanimate object. Especially when dealing with difficult clients. 2 malam lepas kat berita, nampak beliau kat sebelah mahasiswa yang dihadapkan ke mahkamah pasal berkhemah kat dataran tuh kalo tak silap.

DINA ZAMAN has written for 18 years and her first karangan was titled Saya Sebatang Pensel. Today, she is Seorang Penulis.

Tak nampak jelas weh. Pasal putih sangat kots...hihihi.. Beliau 'being notty' bak kata pengacara majlis pasal taknak buat pasal tajuk tuh tapi pasal 'Saya Sebiji Durian'..
SHARON BAKAR is British but has proven her assimilation into Malaysian culture by fully embracing the durian. Ouch.

Anak dara Kak Yan. Seksi pasal menghayati watak monolog beliau. Sungguh menjadi, menggoda dan berbakat. Aura tersendiri yang terserlah.
ELZA IRDALYNNA feels that an actor is like a pencil; always another's story, never her own. Behold the pencil's revenge.

Beliau sungguh lantang. Nama pon aktivis politik.
FAHMI FADZIL is a writer, performer, and political activist. When he can, he uses a pensel to write. Otherwise, he'll tweet at @fahmi_fadzil

     Last but not the least, 'tokey' tiket aku pada malam itu... nada beliau lembut tapi penuh sinis dah bermakna...

 UTHAYA SANKAR SB menulis menggunakan pensel sebelum mampu memiliki pen, mesin taip, komputer dan telefon bimbit. Beliau masih aktif menulis.

* Penerangan2 tersebut aku ambil di sini..
     Secara keseluruhannya, memang aku suka persembahan 'on stage' macam neh. Lain kali, kalau korang ada tiket lebey, jangan segan silu bagi kat aku nooo?..kehkehkeh...

4 comments:

*SiRibenMerah said...

wah, ai x penah lagi tengok live stage camneh.. bestnya akak dapat share pengalaman kat sini..

Dr K said...

kah kah kah..saya sakit perut gelak baca komen awak pasal gambar muka sendiri tu

Anaasuria said...

aku still lagi tak dapat perkataan yang ko hide with ** pasal gambo ko tuh.. baca komen daddy Ziyyad, lagi la aku curious apakah perkataan itu.. heheh..

ko rajin la beb..

Unknown said...

mesti hebat-hebat belaka mereka dalam bidang penulisan kan...