GENG2 SETIA

Dah Boleh Cashout Tapi Tamau

Tuesday, September 4, 2012

Kecil Tapi Bermakna

Pujian atau penghargaan ini dititipkan oleh orang atasan setelah berbulan-bulan buku kedatangan pelajar diisi. Walaupun dah ada pengalaman buat mender neh bertahun2, kesilapan hadir jua. Belajar dari pengalaman, alhamdulillah. Hampir 'zero defect'. Tapi bila dah 'master', cuti sekolah plaks n mula tahun baru, dah lupa plaks nk kira n tutup kedatangan ini setiap hujung bulan.Banyaklaa belajar dr pengalaman.. Hahahah Berbalik kpd penghargaan itu. Walaupun hanya ditulis pada kertas memo berwarna putih, tp ianya tetap memberi makna n 'make the day'. Ini menandakan bos kita nampak apa yg kita cuba perbaiki n bukan hanya terhangguk2 'yes bos' tp dok tang tuh juga. Bos plaks jangan dok kedekut penghargaan. Tak susah pon. Cukup dgn ucapan terima kasih. Jangan plaks layan staf bwhan macam kuli batak. Nak herdik n marah sesuka hati. Bos pon kne hormatkan staf bwhannya. Bos korang selalu bagi penghargaan kat korang?

4 comments:

kakcik said...

Alaaa... Bos tu pun bukan boleh bergaya kalau buat kerja tanpa sokongan... Kan kan kannnnnn.....

Siti Salameah said...

BTUL TU..YGBUAT KERJANNAIK KN NAMABOS..ADELAH ANK BUAH BWAHAN NI LAH..SO..KENEHARGAI APA YG ANK BUAH BUAT...

anaa said...

boss bagi penghargaan beriye masa apraisal.. tapi pangkat tak gak naik, merit pun tak gak dapat.. haha... ada aku kisahh? heehehe..(kisah la sebenarnya tu kann)..

Nadot said...

Alhamdulillah dapat bos yg baik juge n sentiase menyokong org bawah wpun org bawah dia (sy le tu) agak pemalas.. hohoho