GENG2 SETIA

Dah Boleh Cashout Tapi Tamau

Thursday, September 18, 2014

Pengalaman di KL Converge 2014

Musim cuti sekolah ni macam-macam pengisian ada. Salah satu yang menarik perhatian aku adalah KL Converge 2014. Acara ini baru pertama kali diadakan jadi tentunya aku teruja.

Apa dia KL Converge 2014 ni? Boleh aku katakan, acara ini seperti pintu atau mesin ke masa depan. Ada pameran hasil dari penyelidikan teknologi yang tersedia untuk dijual. Aplikasi telefon bimbit, tablet dan android yg sangat banyak pilihannya. Pilih dan bincang ikut kesesuaian perniagaan korang. Gerenti beres; kata KRU. Tidak ketinggalan teknologi dan alatan canggih dalam bidang perfileman.





Aku pun tatau apa nama mender ni. Tapi kepada mereka yg berkenaan, mender ni sangat memudahkan kerja. Letak je kamera kat situ dan 'pengembaraan' pun bermula. Hebat dak?

Teknologi yang dipamerkan semestinya mesra alam sekitar. Itu salah 1 tema KL Converge 2014 ni. Sebab tu aku perasan alat dan kemudahan yang digunakan sangat minima. Lepas tu, banyak pakai bahan terbuang je. Tak caya tengok.



Hiasan dalaman dan meja dari palet. Palet ni kan diguna dengan meluas di kilang untuk alas barangan di gudang. Stylo gaks letak kat umah.. Haha

Aku tak sempat nak snap gambar kerusi kertas dari kertas terbuang. Depa guna masa pelancaran. Memang tangkap kat mata aku. Cantik, praktikal dan bergaya. Yang palung penting mesra alam sekitar.

Dek kerana sakitnya kaki berjalan jauh, aku lupa nak ke tingkat 3 dengar ceramah dari personaliti terkenal di dunia. Korang gugellah info pasal KL Converge 2014 ni untuk tahu siapa mereka. Hotel Mandarin Oriental sebelah KL Convec ni pun ada seminar dan ceramah yang lebih kepada 'malaysian content'.




Tasneem dari RTM tengah interview Michael Christian ka apa nama dia. Individu yg bertanggungjawab 'menggempaq'kan filem Transformer. Beliau salah seorang 'speaker'. Sebelah kanan Tasneem adalah Awi Rafael.

KL Converge 2014 ini juga diadakan untuk mendidik masyarakat supaya lebih peka dan prihatin semasa menggunakan media sosial. Kita sendiri tahu macam2 masalah dan situasi negatif muncul sekarang kan?







Peringatan berguna.


Akhir sekali, tuan tanah pun nak bergambo. Tak sangka ada kampung bloggers di KL Converge 2014 ni. Bukan ada apa pun. Hanya kerusi, meja dan bean bags. Maaf. Saya malas nak snap semua pasal ada orang. Sogan mak aih.






Selfie tak segan ye?

Akhir kata, pegi ler ke KL Converge 2014 ni. Berakhir pada Jumaat. Mesti minda kita lagi terbuka. Amin3.

posted from Bloggeroid

3 comments:

monalita mansor said...

stylo palette tu ek...kat umah akak org buang2 jek. Jadi kayu api bako lemang pun ada.

Tihara said...

best jugak eh KL Coverage ni :)

Hanim Hashim said...

Kak ayu bila kita leh jumpa lagi agaknya, rindu nak together ngan kak :)