GENG2 SETIA

Dah Boleh Cashout Tapi Tamau

Monday, October 11, 2010

Wedding of The Year 2010

Detik2 yang ramai orang dok tunggu dah solosai. Aku pon termasuk dalam kategori 'penunggu2' itu. Macam aku plaks yang nk kawen. Tgk pon dah excited. Konsep perkahwinan kayangan. Fuhh!!! Memang berangan laa ko nak dpt weh. Aku punyo wedding dlu? X yah citer nnti sakit hati....huhuhuhuuh...

     Hokeh, jom tgk gegambo yg aku sempat snap masa mejelis tuh on air kt tv3 tadikk...

Hokeh, seber blogspot suda buat hal lagik. Dok merelip2 mcm mata org giler so b4 aku dok sumpah seranah lagik, baik aku postpone duluh masuk gambo neh.

     Gilang gemilang sungguh mejelis itu. Tp, dalam dok kilau kemilau tuh, aku nak jadik org jahat japs. Biasa ah org kita kan? Umah siap, pahat dok bunyik2 lagik.... Mender2 yg x bole blah masa resepsi DDSMS n DDH adalahhhhh.... ttuuukkk ceennggg....

1. Katanyer pengantin masuk diiringi selawat. Sejukler ati mendengor. Tapi, x sempat nk sejuk sgt pon, psl selawat tuh bunyinyer mcm menyanyi plaks. Ngan lenggok gaya penuh menggoda. Paling besh, suara mengalunkan 'selawat' tuh plaks wanita. Yang hadir plaks orang2 luar kan? A very 'good' portray of negara Islam.
 
2. Pemilihan pengacara majlis iaitu Dato' Dell mmglah sgt bertepatan (even dier ter'pause' lama sket, maybe ader last min change yg mengelirukan beliau... biasalah...manusia kan?) tapi tang pengacara wanita utk live TV3 tuh mmglah..... sgt.... sengal!! Aku taulaaa korang sme minat dier psl dier lawo, tp biler aku tgk  cara dier interview  angkasawan dr mana? Sweden? tuh... ngan soklan2 aras rendah, mau rasa  nk bunuh diri jeks... astaghafirullahhalazim!!! Cummon, girl... dier tuh kan ker manusia genius, kasi hantamlaaa soklan2 'membunuh' sket.... br syok dgr cara depa jwb... tgk Abe Fedtri (btui eh eja gini?) kita tuh punya soklan.... Besh n intelektual (btui ker penggunaan perkataan aku neh?). Baru ngam. Baik bagi kat wife Saiful Nizam, lupo namo dier... Aida eks? Aku tgk dier relax jer time jd pengacara 'Sajian Istana' kt TV9 tuh. Padahal dier punya guest semernyer kerabat istana. Termasuk Tg. Anis (former Raja Perempuan Kelantan). Tp minah neh nmpk mat saleh siket mula gabra.... aiyohhh!!! Patut pon biler nk beli henbeg pon call bf.....uhukkk!!!!

3. Pengacara live TV3 dok terjerit2 berckp masa pengacara majelis berckp. Aduhhh!! Sakit paler aku nengok. Cummon, bebs... katonyer grand n wedding of the yr... tentu2 organisernyer pon bkn calang2...(errr, saper event organisernyer??) Tentu ada cara nk buat supaya mender tuh x jd kelam kelibut kan? 

4. Kamera yg dok amek video pengantin tuh 2-3 kali statik. Uffff... makin domam mak, nyah!! Ponin aku... tp, maybe psl dok reramai serbu nk snap2 gambau tuh, terpijak wayer kamera abg kamera itu so mungkinlaaah kesilapan teknikal yg ...... bole dielakkan kots...psl apa aku ckp mcm tuh? Aku rasa, kalo wayar/kabel yg masih ok dan baru, mak gajah mcm aku neh bergolek atas tuh pon tader hal. Tapi, kalo ader lilit2 ngan selotep laaa, quicktape kor.... tuh anak semut tersentuh pon bole jadi 'freeze' jer gambo.

     Akhir kato, aku nk mintak hampun dan mahap kalo tulisan pedas aku neh menyinggung memana pihak;baik langsung ker tertunda;baik profesional or amatur. Tapi, niat aku murni... supaya pihak2 yg berkenaan tuh improvelah pada masa akan datang... Amin3!!! (statement cover line...huhuhhuuhu)

     Yang penting, beberapa org keturunan Adam dan Hawa sudah selamat hari ini. Buat DDSMS n DDH, Selamat Pengantin Baru sy ucapkan. Semoga berkekalan selamanya. Tak lupa gaks buat Dato' Sani.... meriahnyer hantaran Dato'  yea? Dan, utk ex-classmate aku kt UITM, dik Budiman Ruzlan dan Puteri Maria, taniah dan selamat berbahagia yer korang? Sorry akak x dpt nk g coz....errmmmm... malu ah nk ckp...

  


5 comments:

ComeyBelako said...

NKBT, i missed d wedding of the year tu...pi mancing...hehehe. but the way kawe baca ulasan demo...raso supa dok ado denu. hehehe...live telecast gitu from NKBT...kekeke.

tenkiu nyah!

yusz78 said...

buhsan ngelih wedding2 cam gitu.
tak layan, baik update blog
hahaha..

penaberkala said...

mantap ulasan kak
part slawat tu meme tok stuju
bakpo gi buat suara macam opera
guna tone soprano ko gano tuh?

tp kek dio lain dari hok lain la kak dih?
bentuk kapal SOYUZ tuh,haha

apepeun, semoga sentiasa bahagia
moga alam rumahtangga lepas ni lebih gah dari majlis semalam yg semunya gah
biar berbaloi-baloi

akuzle said...

CB: going fishing? good 4 u... at least maso demo x bazir supo kawe neh...hohohoho... so demo raso kawe patut tukar profesion tak? hwhehwhehwhe....

yusz78: you've got the point n the point is the besh!!! hohohooh...

penaberkala: mantap koh? heheeheh... kembae punggong smetar neh.....tuhlaa.. ingat depa tuh kumpulan or cerita 'the soprano' kor? x dops ilmu lasung... kek dior tuh mukeng sikek jah hok keknyo, hok lain tah2 gabus jah.. SOYUS gabus...agok2 sapa kor kayangan gitu? ehehehehehe...errr, dik... duit contest PC buleh doh kor?

Kancilbiru said...

betul...ada cacat cela sikit tapi biasala live...

tapi baju dorang tak cantik sangat la...hehehe, bienda punya lagi cantik..uhuhuhu