GENG2 SETIA

Dah Boleh Cashout Tapi Tamau

Wednesday, August 8, 2012

Apabila Anak Demam

Malam tadi kali kedua aku dan Abah bwk Adik Iffah ke klinik. Dari hari Jumaat demam dier datang balik bila abes jer ubat. Lepas beberapa jam bagi ubat mkn n 'power' ubat tuh dah abes, kami bagi ubat vontot plaks. Macam tuhlaa selang seli sampai malam tadi; demam Iffah tak kebah2 jadi risaulah. Sampai kat klinik, rerupanya ramai bayi dan kanak2 yang senasib dengannya. Cian tgk semernyer. Maksudnya dah memang musim virus serang bebudak dan virus tuh payah nk mati plaks. Berevolusilah katakan. Kali ini aku mintak ubat vontot pasal yang diberi sebelum ini hanya 4 bijik dan sudah yillek. Doktor tambah antibiotik perasa lemon. Tapi kalo budak tecik neh, bagilah perisa aperpon. Masa nak minum.. Yaaaa hampuuunnn! Macam kena rasuk.. Hahahahah. Belum setahun dah pandai berdrama. Banyak yang diludah dari yang masuk. Harap2 hari neh virus dlm bdn dier mati n demamnya surutlah.. Amin3.. Korang doa2kan juga yea?
Cepat2lah sembuh supaya Mama n Abah tak risau yea? Pastuh dah nak raya. Next weekend plaks bday Adik. Demam nak cukup setahun neh agaknya..
Abang pon tanak ketinggalan dalam entri ini. Tak demam tapi batuk berkahak. Puasa? Hmm.. Prestasi jauh lebih baik tahun lepas. Kuar klinik mlm td, dekat kul 12. Intai2 mana gerai baju raya yg bukak lagi kat bawah Ole2 18 tuh. Ada 1-2 gerai maka dptlah menyambar 2 pasang baju kurung Adik n sepasang baju melayu Abang. Tinggal nak cari kasut n baju jalan ajer. Shopping utk anak2 pon hepi gaks. Utk mak ayah nanti dlu.. Lom jumpa yg muat berkenan.. Hihihi.. Korang dah beres shopping raya? Bli kat mana?

5 comments:

JunAina said...

Anak2 kalau demam memang kita sedikit stress, almaklumlah dari demam segala mungkin boleh terjadi.

Shopping2 memang best. Akak dah habis shopping baju anak2, mama punya sepasang je baju kurung.

Afasz said...

adik iffah demam ke???olo olo siannya dia.... meh nk kiss sikit ppipi tu....

moga adik iffah dan abg nye cpt sembuh .

sy dah takde budjet nak shooping raya :(

anaa said...

anak kecik memang selalu demam kann... agaknya proses membina antibodi dia orang.. aku ada satu tong stok ubat anak... memacam ada.. hahah..

aku raya tahun ni sempoi jek...bajet larik.. huhuu..

apak cikidong said...

ecah pun baru je baik demam lebih kurang 2 minggu lepas... demam panas tinggi rupanya demam campak...

Nadot said...

Ishk... sy sdey tul kalau anak demam mcm ni...
Semoge adik nye cepat sembuh, insyaAllah.. ;)