GENG2 SETIA

Dah Boleh Cashout Tapi Tamau

Wednesday, February 29, 2012

Buku Sana Sini

     Aku suka buku. Aku suka beli buku. Pantang nampak buku yang aku rasa best, pasti aku beli. Itupun kalau masa tuh dah gaji. Kalau tidak, aku hanya mampu gigit kuku ajer.
     Dalam bilik Abang Imran Zamir, memang aku mintak Abah ae belikan rak buku yang kaler hitam tuh. Untuk apa? Supaya aku boleh letakkan koleksi buku2 yang aku ada. Genre ader macam2. Ada juga buku2 teks yang susah benau nak diperolehi; hanya boleh dibeli semasa aku belajo ajer...
     Sekarang neh, ada 5 buah buku yang aku cuba nak habiskan baca. Opsss.. kat rak buku tuh belum semua aku khatam. Persoalan tentang bila nak kasi khatam tuh, biarlah ALLAH yang menentukan yer dak? Moh tengok 5 'sekawan' itu...


1. Mydin: Di sebalik Tabir ( editor tidak perasankah apa yang aku nampak tuh? ) berharga rm12.90 ajer. Beli kat Mydin Sri Muda neh. Banyak gambo2 dari mula penubuhan pasar raya Mydin hingga sekarang. Kisah berinspirasi.

2. Dewa Cintaku - cenderahati dari 'goodie' bag masa g 'pc' Pilih Kasih 3 arituh. A good story tapi gaya bahasa,aspek teknikal n pembacaan pruf agak lemah.

3. Kedua2 karya Pramoedya Ananta Toer - buku paling murah harganya jika nak dibanding dengan kualitasnya. Sebuah berharga RM5 sahaja. Dibeli di Pekan Frinjan ke-27.

4. Soal-jawab..... dibeli ekoran soalan2 pukulan maut  dari puteraku ini. Nanti puteri plaks yang dah laju cakapnya, ntah apa lagik soalan nak diduga kat mamanya neh...hihihihi.. aku rasa setiap ibu bapa harus ader/baca buku neh....

     Ohkey, chaiyok2 Roshidayu Che Mat!!! keh3...

4 comments:

Anaa said...

beb, aku pun sama gakks. buku banyak kat rak, tapi banyak yang lom khatam lagik. .yang lom start baca pun ado.. tu yang skang ni stop membeli buku dulu.. takut sat lagi kena hempuk ngan buku2 kat rak tu.. hehe..

@cu SaYaNg said...

acu dah lama tak ke kedai buku :(

tini said...

Yu, gapo hok awak nmpk kat buku mydin tu? Sakit mata dok tilik, x jmp :)

Ros said...

DISEBALIK TABIR...emm patutnya DI tu dijarakkan.. DI SEBALIK..bolehlah ayu jadi editor sambilan...

teruskan membaca...banyak membaca, kaya ilmu!