GENG2 SETIA

Dah Boleh Cashout Tapi Tamau

Monday, October 27, 2014

One Nite Only With Hasnol

     Tahun 80-an dan 90-an merupakan zaman kanak-kanak dan remaja aku. Masa tahun 80-an, lagu-lagu yang diminati arwah Ma dan kakak mempengaruhi minat aku serba sedikit. Kalau arwah Ayah punya citarasa tak kena pula dengan selera. Muzik dan lagu tahun 60-an dan 70-an.. hihi

     Lagu-lagu era tersebut senang sangat meniti di bibir dan minda generasi muda seperti aku. Paling aku minat balada rock lah. Maklumlah, tahun 90-an banyak kumpulan rock muncul menghiburkan peminat hiburan masa itu. Uniknya, penyanyi dari setiap kumpulan ini mempunyai identiti dan kekuatan suara tersendiri. Itu yang paling bagus. Kalau suara macam ni, dah tau Saleem dan Iklim. Kalau suara kecik macam ni mesti Afee U-Topia punya. Sekadar menyebut beberapa nama. Tapi, aku bukan nak cerita pasal kumpulan rock. Aku nak habaq mai berkenaan seorang penyanyi yang nak buat penampilan semula selepas 20 tahun. Lama tak lama u ols. Tengok tajuk pun korang dah tau sapa kan?


     Butir-butir semua korang boleh rujuk kat banner ni. Nak beli tiket boleh hubungi nombor tertera. Cepat bertindak tau? Nanti 'sold-out'.

     Brader Hasnol ni aku kenal agak rapat kat FB lah. Beliau ni suka balas apa sahaja soalan dari peminat. Kira 'friendly' sangat dan mudah didekati. Isteri dan anak beliau pun sama. Dah jumpa beberapa kali dengan beliau, memang takder istilah 'status-conscious' atau nak kawan kena sama taraf sahaja. Takdo, takdo.. no no.. 

     Korang mesti ingat lagu beliau yang cukup 'berhantu' dan mendayu-dayu semacam kan? 'Laguku Untukmu' lah apa lagi. Mesti ada yang minat habis dengan lagu ni kan? Lagu-lagu lain adalah 'Gadis Sarawak', Sudi Katakan Sudi', 'Rap Cinta Monyet,'' Kini Tiada Lagi' dan lain-lain lagi. Sudi Katakan Sudi pernah memenangi Anugerah Juara Lagu Kelapan (AJL 8) pada tahun 1993; kategori Pop Rock. Tahun 1993 tu ko, aku baru nak amek PMR. 

     Haa.. apa lagi. Cepat-cepat beli tiket dan tanda tarikh 6 Disember 2014 ni. Hasnol akan mempersembahkan 14 buah lagu diiringi 'band' DJasa termasuk 3 buah lagu baru. Sesama kita nikmati kelunakan suara beliau.



3 comments:

hasnol said...

AlhamduLILLAH.. Thx again my dear friend Ayu.. ✌

Kakcik Seroja said...

Tak ada rezeki kakcik nak berjumpa Hasnol masa Ayu ajak tempohari...

:(

hasnol said...

Takpa... Kita jumpa di The Heritage Club, Royale Chulan Kuala Lumpur nanti... ✌ 😇