GENG2 SETIA

Dah Boleh Cashout Tapi Tamau

Tuesday, January 24, 2012

ALHAMDULILLAH! GATHERING BLOGGERS PALING HAVOC!!

     Memang tak terucap sungguh. Terima kasih untuk semua yang hadir....
 Yang sempat mencatat kehadiran. Rosnah Mahmood itulah Kak Ros jiranku. Bole oder aper2 mknn ngan beliau. Kek kukus coklat yg besar itu sungguh ohsem!

     Marilah kita menengok juadah bersama tuannyer. Jeng...jeng...jeng...

Sandwich sardin pedas vaa voom karya...
ABK n SOLOMUN... tetamu yang paling awal sampai. 1st time jumpa. Kat blog pon baru sekali den melawat. Orang 'sekampung' yang dicari2. Sekampung di Shah Alam n Klang weh; bukan Klate...ehehhe..tqvm 4 coming, sis's

Kuih talam...err...errr.. apo ko namo 'bawaan' insan yg memakai nama sejenih kuih gaks. Saperrr...??

Kak Ida a.k.a pulutbakar2. Sekapal ngan den so we olls speaking2 laaa. X yah den nak kontrol2 lidah weh...tqvm, kak ida..sudi hadir

Cantik sungguh persembahan ketupat pulut daun palas bersama serunding ayam dan rendang daging ini. Siap balut ngan plastik cerah tuh lagik. apa nama plastik tuh? Ini nukilan...
Puan Liza Mahmood yang berada di sebelah kanan kita itu. Dok beborak, rerupernyer Kak Liza berjiran plaks ngan Kak AinNoraini di Puncak Alam/Puncak Perdana/Nusa Rhu. Subhanallah! Terlupa nak snap buah kurma yg Kak Liza bwk gaks. Maklumler, tuan umah. Surely buat2 bz kannnn??..ahahahha... Kak Ain bawak ini..
Sempat pula Kak Ain menjala yea? Kari daging yg hebat! Tuan umah mkn the very last. Ada 3 ketul roti jala n 2-3 ketul daging yg sangat lembut. Alhamdulillah! Tqvm yea, kak?

Inilah 'retis' pada hari itu. Kek coklat kukus; nukilan kasih sayang dari Kak Ros kita. Jiran aku tuh yea?..dan2 mengaku.. hihihihi... Kak Ros neh kakak kepada Kak Liza. Depa beza 2 tahun sahaja n sangat rapat. Tqvm yea, kak. Sudi terus hadir lepas amek anak di Gombak. Siap g paso karat stadium lagik tuh. Jangan tatau, Mazidul Akmal Sidik pon penah mkn kek beliau. Sila baca kat sini.


Yang berpurdah itulah Kak Ros.


Kek marble nukilan adik Kakcik
Cempedak hasil gorengan kakak kesyngan kita...
Kisah sedey aperler yg dibualkan itu. Baru berpeluang berjumpa si Adik today. Memang terasa nak geget pipi n cium2 kuat2 tapi takbley yea? Kang omak ae babab aku. Lagipon, Adik dah derejah 5, dah nak remaja dah. Demam dier. Manja sungguh ngan mak ae. Mak ae apo lagi.....ahahhhahaha.. Seblah Kakcik, tidak asing lagi, bapa kita, Dato' LF n ibu kita juga, Datin Aishah dengan hasil...


rebusan...jagung..Dato' sendiri yang rebus neh weh...main2...ahahahh.. nak balik, siap lelong lagik tuh...
"Mari2, kasi habes. Sy mau basuh bekas...yeaahhh!!"
Dadih jagung manis yang mwah3..wallah! aku makan tak kurang 5 bekas yea? hihihihi... air tangan kakak serba boleh kita...


Kak Azie Azah ler...saper lagik... today kak azie 'bertukar' plaks menjadi kakak baju merah...hikhikhik...tengggsss, kak sudi hadir...


Sapo bowok neh? huhuuhuhhu... x sempat nak tnya arituh


Last but not the least, santapan kasih sayang dari suamiku tercinta. Kueteow Kerang. Masak 3 bungkus bersamaan 1 bekas neh, alhamdulillah! Harapnyer semua dapat rasa. Oleh sebab beliau belum rajin nak ber'blog', buleh add FB beliau. Nak tanya macam2 rahsia, petua masak? Bole ler sms beliau d sana....hehehhehe


K.A.M.I... Seperti biasa, gambo dari kamera aku neh ada macam2 emosi....hihihihiih...


Ucapan dari pihak tuan umah:

1. terima kasih yg tidak terhingga kepada yang sudi hadir  memenuhi undangan atas dasar ukhwah sesama kita.


2. maaf bergunung-ganang kepada yang sesat barat di jalan yang benar. tak dapat den nak siapkan tutorial peta ke umah macam Dato' LF n Kakcik bikin pasai mmg tak sempatlah bila dah mula keja neh. Pepahamlaa weh... nak siapkan entri neh pon makan masa 2 hari kooo...ihihihihi


3. maafkan kami jika ada yang terkurang.


4. terima kasih kerana melayan suamiku,anak2ku jua ibuku berborak...ALLAH jua yang membalasnya...amin3!! Jangan serik nak mai lagik...


     Perjumpaan selanjutnyaaa?? Jeng...jengg...jengggg...





15 comments:

C-I-K-I-N-T-O said...

bestnya..sorry tak dpt datang, abg ipar kahwin on the same date. hope dpt jumpa lagi lepas ni :)

Kakcik Nur said...

Rasa macam nak buat kat umah kakcik lagi, tapi bila? tungguuuuuuuuuu.....

Acik Erna said...

ayu..seddap2 makananya terutamanya..ketupat pulut tu..susah nak dapat tu..
mana gambar baby iffah..satu je..

Citarasa Rinduan said...

kak ayu...........
bestnya layan jalinan ukhwah y kalian serapkan..
tahniah..
ayu dapat rasakan kalian semua mmg sangat baik hatiii

[PCL] said...

haha...kalau umh pcl...sudi ke dtg?..serius nih!

ainnoraini said...

apa kata kita cabut undi nama sapa yg kene huhuhu...."jadi tuan rumah"

tq ayu..mmg seronokkan bile berkumpul ramai2 mcm tu...

luahfikiran ... mari kita said...

Salam,
Sapo bawak ? Cu sayang yang bawak ... masa dalam perjalanan pergi , dah kena cukai 3 keping !
Terima kasih atas layanan dan kesedian menjadi host. Salam LF dan isteri kepada ibu.

Ros said...

aduhai ayu...siap promosi...
emm...pembetulan kek tu diovenkan ayu sayang, mana akak ada kukus panjang 16" tu...

maafle jiran sebelah datang lewat.

semuanya menjadi kenangan yg tak boleh dipadam..

kasihibu said...

mula mula umumkan dulu, memang nak datang, tp lepas tu ada 2 undangan hari yang sama majlis cukur jambul anak anak saudara di pulau indah pagi, di sg besar petang ke malam
sudahnya tak sempat jugak ke seksyen 25 shah alam

apo kan dayo...sobbb...sobbb...sobbb....

azieazah said...

Terimakasih kembali.

Kuih Akok tu dibawa oleh ACU Sayang...

Anaa said...

huhu... takde kata aku nak komen *sambil nangis guling2*

Hanis Azla said...

seronoknya majlis tu.. ruginya tak dapat turut serta..

Pn. Liza Mahmood said...

Terima kasih buat sekian kalinya Ayu!:-)

@cu SaYaNg said...

memang meriah betul aritu
emm...sapa punya turn pulak lepas nei??

Irfa said...

kak pb pun ada ?
:)