GENG2 SETIA

Dah Boleh Cashout Tapi Tamau

Friday, October 14, 2011

Ujibakat Raja Lawak 6

     Dah hampir masuk November, teringat kenangan tahun lepas. Sementelah plaks iklan ujibakat tuh dah diwar-warkan kepada umum. Hujung minggu neh rasanyer depa buat kat Sabah. Aku lom surf website Astro lagik n tengok schedule ujibakat depa. Nak tengok watper, bukan aku nk g odisen lagik kan? Memang ler terasa macam 'depa' memanggil ngan iklan ujibakat tuh kat Radio Sinar n kat FB gaks. Tapi, biorler. Cukuplah sekali kots...eheheheh

     Sempena dekat2 setahun aku g odisen, aku membelek2 gaks gegambo yang Cik Abe aku amek masa tuh. Tak sangka ader gaks terselit depa yg dapat jadik finalist Raja Lawak 5. Antaranya adalahhh.....

Bobo...lawa tuh aweks Chiwan. Ker dah nikah pon tataulah...

Nampak Tutup Botol Oren (TBO) kat seblah kiri tuh?

R2


     Depa semer tuh lebey berbakat dan aku rasa bukan sekali depa g odisen. Man si juara tuh pon katanyer hadir odisen setiap tahun. Gigih sungguh and lastly membuahkan hasil.

      Walaupun Raja Lawak neh nampak macam bodo n takder aper yang besh, tapi sebenarnyer nak g odisen tuh pon menuntut 'homework' yang bukan sedikit. Lainlaa kalo korang memang jenis takder 'stage fright' and dan2 jer bole buat lawak spontan dan bernas depan beribu orang yang korang tak kenal. Tapi, dalam sejarah, orang2 terkenal pon memang ader 'stage fright' neh.

     Pastuh, prinsip yang korang kener pegang adalah,'don't afraid to laugh at own self'... contohnyer macam mamat neh...


     Aku tatau dari mana dier dapat tudung n line biru tuh. Suasana masa neh memang kecoh semacam pasal semer dok gelak2 kat dier. Orang2 yang lalu lalang pon tertoleh teleng dua tiga kali tengok dier termasuk bebudak...ehehehhe... tapi, dier neh relax jer sesambil dok borak2 ngan orang2 seblah... kalo ader rasa malu n tak sanggup nak malukan diri sendiri, memang tak sesuailah nk juin RJ neh kan? Malukan diri sendiri tuh maksud aku, dalam kadar yang bermaruahlaa bukan semberono.

     Ader gaks pakcik2 tua yang mai tapi perasan bagus n dok wat lawak bodo. Siap bodoh2kan aku lagi tapi aku malas nak layan. Last2 kener bambu ngan urusetia pasal pakai no giliran tersorok di dalam vest. Padan muko, kao setannn!! Maybe urusetia tuh bosan gaks dok dengar lawak bodo dier....ehehehhe

      Kalo korang nak baca lagik, ado entri aku kat sini.

     Kesimpulannyer, bukan aku nak tunjuk bagus pon nak bagi tips laa, prinsiplaa kat sini tapi itu sebenarnyer pengalaman n pengetahuan yang aku dapat masa tuh walaupun jauh lagi dari layak nak dipilih...paaanjaangggnyer ayat macam beras Basmathi Faiza....ehehehehe. Apa yang aku dapat tuh boleler buat modal entri kali ini kan3?...ehehehehe. Kepada yang nak g odisen tuh, good luck aku ucapkan...




15 comments:

rasp said...

bukan senang ooo jadik pelawak...
nak bagi org gelak, susah banget...
respek kat dorang....

akuzle ayu said...

rasp: btui. kener byk praktis, wat homework n bakat pon kne seiring.

Dee said...

sis penah pegi eh..bukan senang woo..nak buat org gelakkan..

akuzle ayu said...

dee: ha ah..thn lepas. mmg susah. silap2 org x gelak langsung n masa tuh kita plaks yg buntu...huhhuhuhuuh

kasihibu said...

bukan senang nak hiburkan orang kan?
nak melawak pun kena ada idea jugak
tak lah jadi lawak b***h kan?

azieazah said...

U masuk ujibakat kah? Wahhh hebat tu... Tak sabar nak siarannya nanti.

Saya memang minat bab lawak lawak nih.

akuzle ayu said...

kasihibu: tepat skali.

azieazah: itu tahun lepas punyo, kak. tahun neh maleh psl x der prepare aper2 pon...

Pen MErah said...

ehhh dh nk stat dh? kejap je rase.

Unknown said...

betul tu ayu..bukan senang nak buat lawak depan orang ramai..akak tak pandailah melawak..tau masak ikut resepi ajerlah

dayu_myself said...

waa....akak pergi ke odisen tu??
best2..
hahahha...
teringin gak nak jdi pelawak...
tapi pndi berlawak depan kgkawan je la...
depan tv kang jdi patung...
muahahaha

akuzle ayu said...

penmerah: udah, dik. last week kt S'wak dh solosai. This week kt Sabah.

kak ina kl: tuhlaa, kak. bakat n minat masing2.

dayu_myself: thn lepas jer akak g. memula naik stage mmg kaku tau. psl tuh x tgk muka juri masa ngah melawak...ehehehe

makcikkantin said...

Salam,

Tima kasih singgah rumah makcik.
wow, tak sangka ayu g odisyen...respectlah...makcik ni stage fright tahap gaban

mr.F said...

saye pun x sempat nk kenal dgn semue td....salam kenal dari saye juge...

Unknown said...

pernah g odisen yer...

akuzle ayu said...

makcikkantin: sesama. sy 'tergoda' ngan 'nick' yg digunakan. dh masuk 'umah' makcik plaks mmg terpesona ngan gegambonyer.makcik ini sungguh kreatif.

mr.F: awk ngah bz n bedebo tuh. biaser ah...ehehh

PapaMifz: thn lepas punyo crito. x sampai memana pon.