GENG2 SETIA

Dah Boleh Cashout Tapi Tamau

Wednesday, October 5, 2011

Pembantu

     Hari Rabu? Biasanyer org malas nak bercakap/menulis d blog hari ini kan? WW... terpikir gaks nak wat WW=Wordy Wednesday tapi malas plaks nak mengarang ayat ayat cinta. Coz kener pjg lebau laa plaks kan?
     Ini bukanlah baru tapi yang nyata mmg ianyer membantu ibu dan bapak2 dalam menjaga anak kecil depa. At least 1 of the alternatives laa kan?

Exploring her new 'gadjet'...hehehhe

     Macam2 pendapat yang kita dengar; kununnyer expert pasal 'pacifier' neh. Aku dulu pon skeptik gaks. Biler tgk sesaper bagi mender neh kat baby depa, aku pandang semacam. Sikalang wa ckp owh, suda kena sendili pada wa, padan muker. Ituler kiter x leh nak nilaikan something. Dah mengalami malu ler sendiri....huhuuhuh
     Tapi, b4 proceed gua browse n baca2 n gugle2 dulu kt sini. Dan, expert kato takder bahyer pon mender neh. Tak wujud elemen penyebab jongang n perut masuk angin or kembung. Yorler, kalo dah keturunan macam A.R tuh, x isap ini pon gg tetap macam tuh kan?
     Memula, abah bebudak neh pown tak bagi. Tp, den terpakso ingkarlah yor pasal penat nak melayan Dik Iffah neh ngempeng. Tapi, kakak aku lom tau neh. Kalo tak, pasti tahan tinger kener bebel.....huhuhuhuhu
     Ok tak 'pembantu' aku neh? Yang penting, takder gaji minima, takder nak mintak cuti weekend or kemungkinan bawak pakwe masuk umah masa hub aku takder....ngeh...ngeh...ngeh





3 comments:

E-na Zarina said...

rasanya xde masalah dgn 'pembantu' tu cik ayu...sume my kids ada 'pembantu masing2....he he he

Unknown said...

lain org lain pendapat....Mifz pun guno pembantu tuh...tp skrg dh kurang..bg masa time nak tido mlm jer...

akuzle ayu said...

E-na: mmg kener ader kan? baru depa tenang, kiter pon tenang.

Papa Mifz: biasanyer org2 lama/kampung/tua laa yg terer sgt neh. kalo pantang larang tuh baik ok ajer. ank kita pon phm n bole beza yg asli n tiruan even dier dh warning,'mungkin mengganggu penyusuan ibu'...