GENG2 SETIA

Dah Boleh Cashout Tapi Tamau

Wednesday, May 16, 2012

Hari Guru 2012

Esok kena g sekolah pagi. Ada sambutan hari guru. Tapi dah kul 2 neh lom bole tito lagi.
Kat FB dah banyak ucapan utk guru. Terima kasih semuanya. Aku jawablah juga bagi pihak guru2 lain yg x sempat nak jawab tuh.
Tadi sampai umah kul 8 mlm. Pasal gigihnya aku mencari hadiah untuk guru2 Abang Imran. Hadiahnya bukan yang besar2 sampai tak muat bonet keta guru2 tuh semer. Hanya sebatang pen. Ya, sebatang pen yang aku harap dapat membantu guru2 itu semua menyelesaikan kerja2 mereka. Kalau takder apa nak bagi kat guru2nya esok, aku takot Abang Imran rasa segan plaks. Pastuh, aku nak Imran merasa keseronokan meraikan guru2nya di sekolah rendah pula. Tahun2 lepas di tadika, lain pula feelnyer kan?
Macam tahun2 lepas juga, aku guru kecil yg berbadan besar berharap kami tidak semata2nya dihempuk dengan gaji yang konon2 tinggi sahaja tapi kebajikan kami sila ambil perhatian juga. Perasaan dan rintihan kami tidak diperlekehkan hanya sebab kononnya kami dah menerima banyak ganjaran. Hakikat sebenar, yang mengalaminya sahaja yang tahu. Tak lupa juga, yang merasanya adalah ahli2 keluarga kami.


Bakat seorang guru. Tapi ini hasil tangan seorang guru lelaki di sekolah aku; bukan aku yg lukis yea?

posted from Bloggeroid

11 comments:

kakcik said...

Selamat menyambut hari guru Ayu.

Ahad ni kita dating ya? :)

@cu SaYaNg said...

Selamat Hari Guru Ayu :)

rasp said...

selamat menyambut hari guru sis....
jasamu sangat-sangat dihargai dan pasti akan dikenang selamanya....

KhaiRin : anies said...

mesti pen mahal ni hehehe

slmt hr guru

Daddy Ziyyad said...

Selamat Hari Guru :)

Hadiah pen mmg nampak kecil, tapi amat bermakna buat guru...boleh tanda buku! hehehe

Anaa said...

Selamat hari guru ayu.. kalau semalam aku baca blog ko harus aku beli pen jugak bagi kat anak2 akku suh bagi kat cikgu2 depa...

ahad ni loger2 ..

Yas y said...

Selamat Hari Guru buat semua guru2 di Malaysia....

Yas y said...

Selamat Hari Guru buat semua guru2 di Malaysia....

apak cikidong said...

Selamat Hari Guru!

Papa Mifz said...

selamat hari guru Kak Ayu...:)

JMR said...

selamat hari guru cikgu1:-)