GENG2 SETIA

Dah Boleh Cashout Tapi Tamau

Friday, October 12, 2012

Menjadi Kebencian

     Semalam. Nampak iklan neh kat 'sidebar' FB...

Dah biasa ngan diskriminasi begini. Walaupun maksud dari pihak pengiklan mungkin berbeza tapi tafsiran aku begitulah.. kurus tuh cantik dan semestinya sihat. gemuk dan chubby adalah dibenci... adoih! mcm emo plaks yea? Apo plaks tafsiran korang?

12 comments:

Kakcik Nur said...

Siapa yang tak nak kurus dan kelihatan cantik kan? :(

abdullah al-hadi hj muhamed said...

Salam,
Kalau nak cakap kelebihan sesuatu pihak, tak perlu memburukkan pihak yang lagi satu. Tak bijak iklan yang sebegini.

jeBateja said...

Errr...kita pun tak suka iklan mcm tu....mcm bagus jerk.....suka dgn komen encik abdulllah al hadi tu...

Kakzakie said...

Ada yg kurus tapi muka tak cantik, ada juga yg gemuk tapi cantik...
yg penting nak sihat..

psst: Kakak speechless jadinya. Tak tahu nak kata sebab kakak malulah Ayu. Macam mana nak jumpa kawan-kawan. Nantilah kakak roger-roger kawan lain di sini. FB akak dah lama deactivatedkan sejak anak sulung kakak start UPSR lagi terus stop sampai sekarang.

JunAina said...

Ayu...akak selalu perhatikan satu keistimewaan org yang chubby dan comel yang tak ada pada org yg selim melim iaitu ramah, mudah mesra dan cepat buat orang rasa selesa.

Kita tak boleh nak mengubah pandangan orang cuma selalu kena tanam dalam hati jgn ada sifat rendah diri.

Kella said...

ramai disekeliling saya yang berbadan chumel chubby.. yang penting mereka baik hati sangat! sebenarnya sya pun dah naik chubby balik! ni nak kena diet balik, sebab dah dapat perintah.. hehe

anaa said...

beb, yang penting sihat, ceria dan hati senang... super penting jugak, bio chubby tapi tak tinggal solat, daripada kurus tapi tak solat.. eh?

Syarih said...

tak yah la nak pikir gemuk ke kurus ke...jadilah diri kita sendiri...saya dulu kurus sangat berat 48kg je ngan ketinggian 173cm....tapi alhamdulillah sekarang berat saya dah 65kg...

Nurul Akmal said...

ala.. org gemuk comel ape kak.. x semua manusia ni perfect...

azieazah said...

Bak kata sorang Daktu: “chill laaa...!”

Nadot said...

hahahaha...
betul la kak...dah biase sgt dgn diskriminasi camni...
tapi dah lame jugak sy tak amek pot...
sume org ade kelebihan masing2.. kalau bukan dari segi paras rupe or bentuk badan, ade je bende lain yg kite lebey dr org lain.. so sy bersyukur je dgn kelebihan yang Allah bg...
kak ayu comel...saye pun.. hahahah

THE LEKAT LEKIT STORY said...

Agaknya klau x jaga mkn dr skrg sy pn akn di benci.. Huhuhu