GENG2 SETIA

Dah Boleh Cashout Tapi Tamau

Saturday, July 14, 2012

Budak Bertuah

Gua baru lepas mandi. Tetiba bunyi tapak kaki kecik menapak dalam bilik. Elok ajer aku bukak pintu bilik mandi, si tecik Iffah Zukrina tersengeh2 menampakkan gigi kapaknya. Ku bersuara,"Abah neh. Mama baru siap mandi dah bawak Adik naik." sambil kepalaku menjenguk ke atas katil mengharapkan Abah ada baring kat situ. Tapi, beliau takde. Hanya budak kecik itu seorang. Lantas aku terfikir, mungkinkah bayi ini memanjat tangga sendiri sehingga sampai ke dalam bilik..
Bayi perempuan ini genap 11 bulan semalam. Bila kubertanya Abahnya di tingkat bawah, beliau terburu2 naik. "Tadi elok ajer main kat depan tv neh. Abah terlelap jap". Masa tuhlaa si bayi ini 'menyudahkan' misinya yang x selesai sebelum ini. Biasanya, sebelum naik, dier akan tengok kat sapa2 yg ada kat situ. Macam nak suh amek dier b4 naik atau nak menunjuk2. wallahuaklam.. Bahyer kan? Maybe nak kena belk pagar tangga tuh. Bpe hengget 1 yea?

5 comments:

Nurul Akmal said...

ya allah bahaya tu kak... Baik pasang pagar..

atuk said...

Assalamualaikum Ayu

Alhamdulillah
tak jadi apa2

Boni JLL3 said...

uish.. seb baik tak jadi apa2.. elok sangat pasang pagar tu

Nurlyla said...

comelnye baby akak... babyyy... :)

elok pasang pagar tu kak.. pndai die yee pnjt katil..

azieazah said...

Bahaya tu. Budak baru dapat kaki semua benda dia nak explore.

Kalu nak beli pagar tu, elok juga sebagai langkah keselamatan.