GENG2 SETIA

Dah Boleh Cashout Tapi Tamau

Thursday, December 1, 2011

Teka-teki?

     Dalam entri lepas2, aku ader tempek gambo neh beserta 1 soklan eksersais minda.... pasal tatau nk tempek gambo haper kan?


Kak Azie Azah memberikan jawapan yang btui hasil pemerhatian beliau yg teliti. Tapi, sory, ahkak... tader hadiah. Hanya ucapan tengggssss psl sudi meng'eksersais' minda sendiri. Cayaanngggg, kak Azie...!! tart nenas vaa vaa voom sebekas...ahahahah

     
     Beliau itu adalah pengetua Smart Reader kat area aku. Bulan 10 arituh ader 'open day' selama sebulan jadi aku hadir pada akhir bulan. Aku dapat tau pasal 'open day' tuh dari risalah yang dimasukkan ke dlm peti surat aku. 

     Ramai yang dah kenal benar S.R neh kan? Dah lama benau wujud. Aku penah g kursus dier masa memula S.R ditubuhkan sekitar tahun 90-an duluh. HQ dier kat Hartamas. Masa 'warming' kursus tuh, the founder, Dr. K.H Wang berucap. Antara ayat yang paling aku ingat adalah,"Semua yang berkaitan 'wang' saya suker".....hahahhahaha.... indeed!! Agaknyer bole letak nama anak kita gaks kots yg ader words 'wang'....ahhahahah

     Kalo kelas biasa S.R neh aku tak mampu. Lagipon, tiada ilmu kerohanian kan? Tapi, aku tertarik ngan 'English Tutorial Class' yang diwujudkan. Sebulan RM80. Kelas setiap Sabtu. 2 jam setiap sesi. Sejam rm10 lah. Ok sangat2 tuh. Tapi yang tak beshnyer, yuran kena bayau 3 bulan skali....huhuhuhuhhu

     Tengok sukatan pelajaran pon bagus. Aku sebagai guru nak akui yang aku sendiri tak sempat nak ajo 1-1 skills dalam language pasal byk lapis sangat kan? Jadi, korang kalo bole, save skat bajet untuk tusyen or tutorial class macam neh untuk memudahkan anak2 menguasai sukatan pelajaran dalam kelas. Just my 20 cent.
     Ohkey, jom 'melawat2' skola S.R Abang Imran Zamir.....

 Memula masuk. Ini ruangan opis.

'Helpdesk' merangkap 'receptionist'. Segala macam lesen n sesijil perlu dipamerkan.

Bilik komputer.
Tempat belajar kira-mengira.

Bilik kelas yang biasa kots.
Bilik neh memberi pengalaman merasai asal usul diri kanak2 itu. Nilai2 murni pon turut diterap.

Pakai apron merah yer, anak2 mcm Kak Azie Azah b4 buat keje2 seni.

 Cantik sungguh mural neh. Kaler pon pekat n ceria.

Suka beno Abg. Imran jumpa neh.

Puzzle mmg kegemaran A.I

     Dah 3 kali A.I ke S.R Tutorial class neh; nmpaknyer dier bole ikuti. Insyaallah, akan sambung next year.



 

8 comments:

Kakcik Seroja said...

Mujur kakcik tak jawab lelaki tu adalah Bangla Cashier Stesen Minyak! ;-)

akuzle ayu said...

alahai, kakcik....eheehheh

Dr K said...

miahahahhaa...saya pun hampir hampir nak beri jawapan yg sama macam Kakcik!

Sekarang ni, selain Smart Reader, yg glamer ialah Little Caliph & Genius Aulad

Much Melo said...

smart reader?

gadisBunga™ said...

real kids pun ada banyak kindi jugak kan sekarang?

Darling Pya said...

kelakar pula baca komen kakcik tu...hahahhaaa

Anaasuria said...

hihi.. memang ada rupa bangla.. tapi bangla versi brahmin.. kekeke..

Imran tahun depan dajah satu kan? masa ngan anak kita..

kita tak hantar ana gi SR, sebab mahal ler.. banyak beno dah ongkos keluar untuk hantar ke nursery ngan babysitter..nak tergulek dah ni hah..

Hanis Azla said...

anak akak pun dulu belajar di smart reader.. untuk kelas english tu, rasa mmg berbaloi utk rm80 sebulan..