GENG2 SETIA

Dah Boleh Cashout Tapi Tamau

Tuesday, June 15, 2010

Lemon

     Lemon adalah sejenis buah yang digunakan dengan meluas oleh omputih. Dalam kuih, biskut dan segala macam masakan depa neh tak boleh lari dari campur jus lemon or 'zess' kulit dier. 

     Dulu aku tak terpikir pon kebaikan lemon; I just don't bother. Tapi, sejak kawan2 kt skola tuh dok sebok memperkatakan yg 'iced lemon tea' kt kantin tuh sedap bebeno. so aku nak trylah. Sekali try. humang haiiii!!! Betullah bagai yang dikata. Lepas hari tuh, lemon tea adalah minuman 'keperluan' aku kt kantin. Tak leh ckp wajib, kalo wajib, x minum dosa plaks kan? hekhekhek......

     Aku pon beli jugerlaaa lemon kat pasar malam area umah aku tuh. Murah gaks buah2an kat situ (iklan luar topik sikit). Kalo korang 'terlalu' kat area Seri Muda neh pada hari Jumaat, jemputlah singgah ke pasar malam itu. Buah2an fresh siap bole try lagik and rega murah. Nak singgah umah aku pon bole, tapi kener tgk time tuh aku dah sampai umah ker tak; kalo hari kejalah.

     Ok, sambung citer. Cuti sekolah 2 minggu neh, boleh dikatakan hari2 lah aku rajin 'menghasilkan' iced lemon tea neh. Paling lama bertahan dalam peti ais, 2 hari jeks. Kalo buat pagi, malam habehlaaa. Tuh paling cepat. 

Ini yang aku buat malam tadi. Ader lagik dalam peti ais. Korang tatap laa yea? hehehhehe

     Patutlaaa David Teo letak nama restoran dier 'Lemon' kan?

7 comments:

Unknown said...

suka jugak air lemon ni tp tanpa tea..sedap bila suam..aroma dia hmmm menusuk kalbuuuu..

akuzle ayu said...

mmg wangi kan? naper x ske tanpa tea? maybe psl kesan chemical dier kots? my uncle said kita jd pelupa... lydzar tau ker psl neh? ala, sy x minum iced lemon tea dlu pon pelupa bagai....ahahhaha

cikpia said...

singgah sini pekena jus lemon.. yummy!!

akuzle ayu said...

eheheheh, tq sofia....

kalo ndak lg bole slalu2 singgah....ehehhehe

NiZaM Limited said...

sedap ke buat sendiri? guna teh boh ke? hehe..nak ciket..=p

Unknown said...

salam..akak pun suker buat jus lemon walaupun cuma akak ajer yang minum seorang..nyaman di tekak kannn

akuzle ayu said...

eehh, ureng2 d umah k ina x ske ker jus yg sedap itu?