GENG2 SETIA

Dah Boleh Cashout Tapi Tamau

Saturday, August 21, 2010

Contest Ke-2: Lagu Mano Aku Kenal AizBatuCampur

     Bbenanyo aku pong tok ingak doh guano aku *kena budok nih. *Mukeng maso aku dok godek2 Google search kor atau pong maso aku dok *ngayak ke belog ore.

Ssini kor aku kena budok neh?? Mukeng....


Kor kat *tepat *jjerik neh?? Hmmm.... kureng ingatae tuh... tuo bako doh weh!


     Tapi, tok kiro laaa lagu2 mano pong aku kena budok Aiz neh tapi aku meme suko g 'umoh' dior walapong kade2 dior neh ngarot ngabae koksir jugops.
     *Sebak ggapo aku dok brulae g mari kor blog dior tuh? Pasal.....

1. Aku suko nge *bekgraung belog dior. Ado *katung - menggambarkae dior neh cerio pahtuh suko menceriokae ore nge katung2 dior tuh.

2. Pahtuh *kala *sking hok dior guno tuh *sangak *jelah, *terea bedere jadi napok cerio so aku sukolah.

3.Pahtuh, tok *seko dior sudi jjadi pengikuk aku... dops ccayo?? tengok ah sediri....


Kalu puok2 demo tak ccayo maknonyo demo ddeki ah....

     Pahtu lo neh, budok Aiz neh ado wat *kuih atau ore luar kato contest. Hadioh dior kiro lumayae jugops iaitu header blog. Buleh kkiro jugops hadioh dior. Memandae kae aku neh suko tgk kijo2 seni dior, ado jugops berangae-angae nok tepoh dari dior tapi tok sapa seru lagih. Mukeng bilo aku doh buleh cashout Nuffnang kots hok tok tau bilo nok bulih lagi tuh...huhuuhuhhuhuhuu
     Header ggapo hok aku nokk??Hmmmmm..... tok reti nok mmikir nok hok lagu mano neh...tapi ado jugops aku pikir duo-tigo ciri:

1. Mesti *kala2 hok cerio yae menggambarkae akulah.....ehehehehhehehhe

2. Mesti ado gambar aku.... kalu sesua nok boh jugops gambar tok llaki nge anok

3.Pahtuh, nok jugops bubuh gamba2 bendo2 kegemarae aku, cotoh: lektok kor, nasik krabu kor, buoh tanjung kor dae mace2 lagi hok aku suko

4. Pahtuh, hok laeng2 tuh aku ikuk budi bicaro budok Aiz nehlaaa...ehehehehhe.....errrr, konsultasi masuk dale 'pekej' hadioh jugops kor, dik?? ehehhehehe....

     Hehehehehhe.... dok sengeh sore2 pasal dok teringak kor syarak2 kuih/contest neh.... keno buat n3 dale slang/dialek ibunda.... hok tuh aku jjadi ggini neh... puahlaa aku dok reko2 nok tulis perkatae hok ore pehe dale dialek sediri.....

     Akhir kato utk budok Aiz..... "Muunggggg.... kalu tok bui jugops aku mene mano2 minggu, aku nok g sekeh ppalo mung...." tok *rajin lagi ore buak *konteh tulih dale dialek neh.....huhuhuuhuhu.... tp, kiro ok jugopslaa pasal aku buleh petajae dialek aku. Tapi, aku neh lamo dok d negeri luar tapi dialek buduku aku ingak sokmo.... pahtuh, bo laaahh dok ngok ngek lagik... aku nok g ata n3 neh... mudoh2 hae ado laa rejeki aku bulih header preee...amin3!!

rujukan:

*kena - kenal
*mukeng - mungkin
*ngayak - merayap
*tepat jjerik - tempat menjerit
*sebak - sebab
*brulae - berulang
*bekgraung - background
*sking - skin
*katung - kartun
*sangak - sangat
*jelah - jelas
*terea bederae - terang benderang
*kuih - kuiz

11 comments:

teddyuna said...

thnx sys.. =) bgi nasihat semalm una dh ok sikit. ^_^ seronok baca entry ni.. boleh blaja sikit2 bahasa kelantan

akuzle said...

una: tq 4 coming... geliat2 otak akak nk mikir neh...eehheheeh... ehem2, nk blaja bahser klate neh ader aper2 ker? eheheheh

Aidi-Safuan said...

ala, xpaham... :(

joegrimjow said...

cam nak join jugak je
hehe

akuzle said...

aidi-safuan: nnti rajin2 akak buat footnote daftar kata dier yer? ehehehehhe..(rajinkah aku?)

joe: mari2 juin... nak baco versi joe pulops...

AiZ said...

hehe.. amin ^__^ gud luck yek akak.. btw, loghat kelate kan?

atie said...

hikhik panjang muncung sya baca n3 nih.. tapi syok arr!!

akuzle said...

Aiz: yer, dik... good luck ajer? kasik menang teruih buleh? eheheheh...

atie: muncung kak pon pjg + lebau lagi time ngah mengarang neh.. daftar kata pon fenat nk wat..haf jer tuh...huhuhuhu

penaberkala said...

la, kak ore klate ko
mano ore tau, klu dop speaking kot qlate jah la kito,haha

kak, good luck la deh
mitok-mitok meney lah
nak join jugok weh sero
lamo doh dop speaking qlate nih,haha

Pendekar Berkuda said...

...alamak....ado plok namo pendekar situ...hahahaha...

promote free tuh.... tembak sini gop la...wacchhhaaaa.....

Anne Boleyn said...

ohho. nggak paham c's. ohh c's ni mmg org jati kelate la ni ekk. :)