GENG2 SETIA

Dah Boleh Cashout Tapi Tamau

Friday, August 20, 2010

Kisah Yang Menyentuh Hati

     Salam Ramadhan ke-10. Harap2 korang semer sihat2 selalu menjalani Rukun Islam ketiga neh. Aku?? ehehehheheheeh.... alhamdulillah gak. Sama jer macam korang...thehehehhehehe....

     Time sekarang adalah waktu aku sedang berBW ngah gigihnyer coz tadi dah cover tito sikets. Time dok merayau, aku terjumpa 1 blog yang menarik hatiku. Pemiliknyer adalah Si Mommy Pinky, seorang ibu yang sedang menanti kelahiran anak sulung beliau. Apa yang menarik kat blog beliau? Baannyyaakkkk... kalo korang nak tau, silalah melawat. Tak rugi. Tapi, yang pasti, ader kisah yang sangat menyentuh hati dan membuatkan air mataku bercucuran, baru jeks benti neh. Kisah kemalangan yang terjadi tahun lepas yang mengorbankan adik bongsu kesayangan beliau dan keluarga. Tambah memilukan lagi, seorang lagi adik beliau, Maimunah masih lagi koma selepas setahun kejadian. Ya Allah, begitu kuat dugaan keluarga ini. Aku membaca blog beliau pon rasa tak tertanggung. Aku doakan semoga Dik Zana serta keluarga terus tabah menghadapi hidup, amin3!!

     Aper lagi yang menarik?? Ok, kali pertama aku tau pasal kisah blog keluarga secara 'berjemaah'. Kenapa kukatakan berjemaah? Coz, bukan beliau sahaja yang berblog tetapi suami beliau, adik perempuan beliau dan adik lelaki beliau juga begitu. Adik perempuan beliau menjaga Maimunah yang masih koma. Sesungguhnyer kisah keluarga ini menarik perhatiannku. Kalau nak tau lebih lanjut korang g laa melawat sang suami, si adik perempuan dan adik lelaki beliau. boleh buat calon adik ipar or anak buah neh, ehehehhe....

     Betapa aku berharap suamiku juger ader blog, so bolehlaa tau isi hati beliau dengan lebey dekat. Weyyy! yang hari2 tuh lain tau. Isteri beliau neh tak puas hati gaks, nak tau semernyer....ahahhahah... yennadeyy!! Opsss..opsss... aku bukan 'queen kontrol' eks tp....errmmm.....tp aper eks?....huhuhuhu... ok, menggelabah!!!

Nota sayang: Sory, Mommy Pinky... awak dan family jadik topik entri akak pada pagi ini....

9 comments:

Aidi-Safuan said...

adik pompuan dier saya dah cop dulu! =P

akuzle ayu said...

ewah2!! mengenai awek...laju yea??...

Unknown said...

Salam kak, terima kasih melayan entry saya y byk tu..hehe..tak tau nak cakap cane, tapi, rasa terharu dengan ayat2 akak dlm entry nih.. :')

p/s: Tq sudi baca n komen dlm blog saya..Nak dekat hujung2 ni, emo sket :)

penaberkala said...

sgt setuju dgn kenyataan akak
blog dapat meluahkan isi hati
kdg2 ada perkara yg kita tak tercakap dgn kata-kata, tetapi bila berblogging apa yg kita rasa blh disampaikan dgn mudah

he11mi said...

terima kasih byk2.sama2 doakan adik maimunah baik spt dulu insyaAllah~

khairolghani said...

terima kasih kerana melawat blog kami..doakan semuanya baik dan berjalan lancar..

akuzle ayu said...

zana: x laa akak bc kesemuanya... tp sebahagian besar juger....ehehehhe... besh bc coz teknik penceritaan tuh mengasyikkan dan penuh perasaan... ader bakat awk tuh...eheheheh

penaberkala: sgt sokong....

helmi: amin2 ya rabbal alamin... sesama berdoa

khairol: amin3!! tq sudi bc n3 sy

Anonymous said...

wah... me sorg jek berblogging.. adik ngan me abg, cam malas jek.. hihihi..

akuzle ayu said...

farra: tuhlaa kan? dh nmpk contoh...ehehehe